لاستیک سازان سبز رتبه برتر صنعت پلیمر

قبل خرید کاسه نمد خوب است بدانید

کاسه نمد نام محصول
مانع ورود ذرات ریز گرد و غبار کاربرد
فلزات مختلف و پلاستیک جنس محصول
ایران محل تولید
ساخته شده از تفلون واشر و فنر خواص فیزیکی
با شماره 09131086035 تماس بگیرید قیمت
کاسه نمد

قبل از خرید کاسه نمد بخوانید

برای داشتن یک تجربه خوب از خرید کاسه نمد این نکته بسیار مهم است که حتما قبل از آن اطلاعات لازم را داشته باشید. این نوشته با هدف آگاه سازی مشتریان و بر اساس سوالات پرتکرار آن ها به رشته تحریر درآمده است. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

در صورت داشتن هر گونه سوال و همچنین خرید کاسه نمد می توانید با کارشناسان لاستیک سازان با شماره 09131086035 تماس برقرار کنید.

کاسه نمد که با نام انگلیسی Radial shaft seal در بازار جهانی وجود دارد نوعی سیل است که برای نگهداری مایع یا گاز و جلوگیری از نشتی اطراف یک محور گردان استفاده می‌شود. این سیل با حفظ تماس نزدیک بین محور و لبه سیل کار می‌کند. معمولاً کاسه نمد از مواد الاستومری یا لاستیک ساخته شده و لبه‌ای انعطاف‌پذیر دارد که به سطح محور فشار وارد می‌کند.

سیل‌های رادیال محور گردان معمولاً در قطعات خودرو مانند گیربکس‌ها، موتورها، محورها و سیستم‌های فرمان هیدرولیکی برای نگهداشتن روغن یا گریس و دور نگه داشتن آلودگی‌ها استفاده می‌شوند. همچنین در تجهیزات صنعتی چرخشی مانند پمپ‌ها، کمپرسورها و گیربکس‌ها نیز کاربرد دارند.

اجزای اصلی یک کاسه نمد عبارتند از: لبه مهرکننده، فنر نگهدارنده و محفظه فلزی

نصب و نگهداری صحیح برای عملکرد مطلوب سیل آب بندی حیاتی است. باید از آسیب رساندن به لبه طی نصب جلوگیری شود. محفظه سیل باید تمیز باشد همچنین روانکاری مناسب لبه نیز برای جلوگیری از سایش و گرمای بیش از حد مهم است. بازرسی و تعویض منظم در فواصل زمانی مشخص نیز توصیه می‌شود. در کل، سیل اجزای انعطاف‌پذیر و قابل اطمینانی برای سیال‌بندی محورهای گردان در کاربردهای مختلف هستند.

آیا کاسه نمدها در برابر دمای بالا مقاوم هستند؟

بله، اکثر کاسه نمدها تا حدودی در برابر دمای بالا مقاوم هستند.

انتخاب مواد و طراحی کاسه نمد بستگی به میزان دمای کاری و کاربرد آن دارد. بعضی از آنها از مواد الاستومری مقاوم در برابر حرارت مثل ویتون یا سیلیکون ساخته می‌شوند تا بتوانند دماهای بالاتر از 100 درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

علاوه بر این، اضافه کردن عناصر و افزودنی‌هایی مانند گرافیت و مواد معدنی به الاستومرها، مقاومت حرارتی آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین روانکاری و خنک‌سازی مناسب سیل و محل نصب آن می‌تواند عمر سیل را در دماهای بالاتر طولانی‌تر کند.

بنابراین با انتخاب صحیح مواد، طراحی مناسب و رعایت نکات نصب و نگهداری، این قطعات می‌توانند برای کاربردهای با دمای بالا مورد استفاده قرار گیرند.